Wishlist

Pravidla pro vracení peněz a reklamace

Reklamace / reklamační řád (odpovědnost za vady, záruka, reklamace)

– Pokud má zboží vady, které lze odstranit, má kupující právo na bezplatnou, včasnou a řádnou opravu. Prodávající je povinen vadu odstranit bez zbytečného odkladu.

– Kupující může místo odstranění vady požadovat výměnu zboží nebo, pokud se vada týká pouze součásti zboží, výměnu součásti, pokud tím prodávajícímu nevzniknou nepřiměřené náklady vzhledem k ceně zboží nebo závažnosti vady.

– Prodávající může vždy místo odstranění vady vyměnit vadné zboží za bezvadné, pokud to kupujícímu nezpůsobí vážné obtíže.

– Vyskytne-li se na zboží vada, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby zboží mohlo být řádně užíváno jako věc bez vady, má kupující právo na výměnu zboží nebo na odstoupení od kupní smlouvy. Stejná práva má kupující i v případě, že se jedná o vady odstranitelné, avšak kupující nemůže zboží řádně užívat pro opětovný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad.

– Pokud se vyskytnou jiné neodstranitelné vady, má kupující nárok na přiměřenou slevu z ceny zboží.

– Prodávající informoval kupujícího o jeho právech dle § 622 občanského zákoníku a o právech dle § 623 občanského zákoníku umístěním těchto obchodních podmínek na příslušné podstránce e-shopu prodávajícího a kupující měl možnost se s nimi seznámit v době před odesláním objednávky.

– Prodávající odpovídá za vady zboží v souladu s platnými předpisy Slovenské republiky a kupující je povinen uplatnit reklamaci u prodávajícího nebo určené osoby. Informace o určených osobách a servisních místech pro záruční a pozáruční servis jsou uvedeny na zadní straně záručního listu nebo je Prodávající poskytne Kupujícímu na vyžádání telefonicky nebo e-mailem.

– Vyřizování stížností se řídí platným reklamačním řádem. Kupující byl s Reklamačním řádem řádně seznámen a informován o podmínkách a způsobu uplatnění reklamace zboží, včetně údajů o tom, kde lze reklamaci uplatnit, a o provádění záručních oprav v souladu s § 18 odst. 1 zákona v době před uzavřením kupní smlouvy umístěním těchto obchodních podmínek na příslušné podstránce e-shopu prodávajícího a kupující měl možnost se s nimi seznámit v době před odesláním objednávky.

– Reklamační řád se vztahuje na zboží zakoupené kupujícím u prodávajícího formou elektronického obchodu na internetových stránkách elektronického obchodu prodávajícího.

– Během záruční doby má kupující právo uplatnit u prodávajícího odpovědnost za vady zboží zakoupeného u prodávajícího, za které odpovídá výrobce, dodavatel nebo prodávající.

– Má-li zboží vady, má kupující právo uplatnit reklamaci v provozovně prodávajícího v souladu s § 18 odst. 2 zákona, a to tak, že doručí zboží do provozovny prodávajícího a doručí prodávajícímu projev vůle kupujícího uplatnit právo dle bodů 1. až 8.5. těchto obchodních a reklamačních podmínek (dále jen „oznámení o reklamaci“), např. formou vyplněného reklamačního formuláře, který je umístěn na příslušné podstránce e-shopu prodávajícího. Prodávající doporučuje zboží při zasílání k reklamaci pojistit. Prodávající nepřijímá zásilky na dobírku. Kupující je povinen v Oznámení o reklamaci pravdivě uvést všechny požadované údaje, zejména uvést přesný druh a rozsah vady zboží; kupující rovněž uvede, která ze svých práv vyplývajících z § 622 a 633 občanského zákoníku uplatňuje. Kupující má rovněž právo uplatnit reklamaci u osoby pověřené výrobcem zboží k provádění záručních oprav (dálejen „pověřená osoba“). Seznam určených osob je uveden v záručním listě nebo jej prodávající zašle kupujícímu na jeho žádost.

– Reklamační řízení týkající se zboží, které lze dodat prodávajícímu, začíná dnem, kdy jsou kumulativně splněny všechny následující podmínky:

a, doručení Oznámení o reklamaci Prodávajícímu e-mailem na adresu info@medchic.sk , nebo telefonicky na číslo +421 911 886 000.

b, dodání reklamovaného zboží od kupujícího prodávajícímu nebo určené osobě.

c, předání přístupových kódů, hesel apod. k reklamovanému zboží prodávajícímu, pokud jsou tyto údaje nezbytné pro řádné vyřízení reklamace.

– Je-li předmětem reklamace zboží, které objektivně nelze prodávajícímu dodat nebo které je pevně spojeno, je kupující kromě splnění podmínek dle bodu 12 písm. a) a c) těchto reklamačních a obchodních podmínek povinen poskytnout veškerou potřebnou součinnost k provedení kontroly reklamovaného zboží prodávajícím nebo třetí osobou určenou prodávajícím. Reklamační řízení týkající se zboží, které nelze objektivně dodat prodávajícímu nebo které je pevně zabudováno, je zahájeno dnem, kdy je provedena prohlídka zboží podle věty první. Pokud však Prodávající nebo jím určená třetí osoba nezajistí prohlídku v přiměřené lhůtě, nejpozději však do 10 dnů od doručení Oznámení o reklamaci Prodávajícímu, přestože Kupující poskytl potřebnou součinnost, je reklamační řízení zahájeno dnem doručení Oznámení o reklamaci Prodávajícímu.

– Prodávající nebo jím pověřená osoba vydá kupujícímu potvrzení o uplatnění reklamace vhodnou formou zvolenou prodávajícím, např. formou poštovní zásilky nebo písemně, ve kterém je povinen přesně označit reklamované vady zboží a opětovně poučit spotřebitele o jeho právech vyplývajících z těchto obchodních a reklamačních podmínek (§ 622 občanského zákoníku) a o právech vyplývajících z výše uvedených bodů těchto obchodních a reklamačních podmínek (§ 623 občanského zákoníku). Je-li reklamace uplatněna prostřednictvím prostředků komunikace na dálku, je prodávající povinen doručit kupujícímu potvrzení o uplatnění reklamace neprodleně; není-li možné potvrzení doručit neprodleně, musí být doručeno bez zbytečného odkladu, nejpozději však spolu s dokladem o uplatnění reklamace; potvrzení o uplatnění reklamace nemusí být doručeno, má-li kupující možnost prokázat uplatnění reklamace jiným způsobem.

– Kupující je oprávněn rozhodnout, které ze svých práv podle § 622 a § 623 občanského zákoníku uplatní, a zároveň je povinen neprodleně doručit prodávajícímu informaci o svém rozhodnutí. Na základě rozhodnutí kupujícího, které ze svých práv podle § 622 a § 623 občanského zákoníku uplatňuje, je prodávající nebo určená osoba povinna určit způsob vyřízení reklamace podle § 2 písm. m) zákona ihned, ve složitějších případech do 3 dnů od zahájení reklamačního řízení, v odůvodněných případech, zejména je-li nutné složité technické zhodnocení stavu zboží, nejpozději do 30 dnů ode dne zahájení reklamačního řízení. Po určení způsobu vyřízení reklamace vyřídí prodávající nebo určená osoba reklamaci ihned, v odůvodněných případech lze reklamaci vyřídit i později. Vyřízení reklamace však nesmí trvat déle než 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Po uplynutí lhůty pro vyřízení reklamace má spotřebitel právo na odstoupení od smlouvy nebo na výměnu zboží za nové.

– Pokud kupující uplatnil reklamaci zboží během prvních 12 měsíců od uzavření kupní smlouvy, může prodávající reklamaci zamítnout pouze na základě znaleckého posudku nebo posudku vydaného autorizovanou, notifikovanou nebo akreditovanou osobou nebo posudku určené osoby (dálejen „znalecký posudek zboží„). Bez ohledu na výsledek znaleckého posudku není prodávající oprávněn požadovat po kupujícím úhradu nákladů na znalecký posudek zboží ani jiných nákladů souvisejících se znaleckým posudkem zboží.

– Pokud kupující uplatnil reklamaci výrobku po 12 měsících od uzavření kupní smlouvy a prodávající ji zamítl, je osoba, která reklamaci vyřídila, povinna v dokladu o vyřízení reklamace uvést, komu může kupující zaslat zboží k odbornému posouzení. Pokud kupující zašle zboží k odbornému posouzení osobě uvedené v dokladu o vyřízení reklamace, nese náklady na odborné posouzení zboží, jakož i veškeré další související účelně vynaložené náklady prodávající, a to bez ohledu na výsledek odborného posouzení. Prokáže-li kupující znaleckým posouzením odpovědnost prodávajícího za reklamovanou vadu zboží, může kupující reklamaci uplatnit znovu; po dobu provádění znaleckého posouzení záruční doba neběží. Prodávající je povinen uhradit kupujícímu do 14 dnů ode dne opětovného uplatnění reklamace veškeré náklady vynaložené na odborné posouzení zboží, jakož i veškeré účelně vynaložené náklady s tím spojené. Opětovně uplatněnou reklamaci nelze zamítnout.

– Záruka se nevztahuje na vady, na které byl kupující prodávajícím upozorněn v době uzavření smlouvy nebo o kterých s ohledem na okolnosti, za nichž byla kupní smlouva uzavřena, musel vědět.

– Prodávající si vyhrazuje právo vyměnit vadné zboží za jiné bezvadné zboží se stejnými nebo lepšími technickými parametry, pokud to kupujícímu nezpůsobí závažné obtíže.

– Prodávající neodpovídá za vady zboží:

a, pokud kupující neuplatnil své právo z odpovědnosti prodávajícího za vady zboží do konce záruční doby zboží.

b, pokud je vadou zboží mechanické poškození zboží způsobené kupujícím.

c, pokud je vada zboží způsobena používáním zboží v podmínkách, které svou intenzitou, vlhkostí, chemickými a mechanickými účinky neodpovídají přirozenému prostředí, v němž se zboží nachází.

d, pokud byla vada zboží způsobena neodbornou manipulací, provozem nebo zanedbáním péče o zboží.

e, pokud byla vada zboží způsobena poškozením zboží nadměrným zatížením nebo používáním v rozporu s podmínkami uvedenými v dokumentaci nebo obecnými zásadami běžného používání zboží.

f, pokud je vada zboží způsobena poškozením zboží v důsledku neodvratitelných a/nebo nepředvídatelných událostí.

g, pokud byla vada zboží způsobena náhodným poškozením a náhodným znehodnocením.

h, pokud byla vada zboží způsobena neodborným zásahem, poškozením vodou, požárem, statickou nebo atmosférickou elektřinou nebo jinou vyšší mocí.

i, pokud byla vada zboží způsobena zásahem do zboží neoprávněnou osobou.

– Pokud je zásilka neúplná nebo se jedná o zjevnou vadu, kterou mohl kupující zjistit prohlídkou zásilky při dodání zboží a kterou kupující neoznámil zástupci prodávajícího v souladu s bodem 5.9 těchto reklamačních a obchodních podmínek, budou následné reklamace tohoto druhu uznány pouze v případě, že kupující prokáže, že reklamované vady měl již v době převzetí zboží kupujícím.

– Prodávající je povinen reklamaci vyřídit a reklamační řízení ukončit jedním z následujících způsobů:

  1. předáním opraveného zboží,
  2. výměna zboží,
  3. vrácením kupní ceny zboží,
  4. zaplacením přiměřené slevy z ceny zboží,
  5. písemnou výzvou k převzetí plnění určeného prodávajícím,
  6. odůvodněným zamítnutím nároku.

– Prodávající je povinen vydat kupujícímu písemný doklad o způsobu vyřízení reklamace a o vyřízení reklamace do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace osobně, prostřednictvím provozovatele poštovních služeb nebo kurýrní služby nebo doručovací služby.

Prodávající bude kupujícího informovat o výsledku reklamace neprodleně po ukončení reklamačního řízení telefonicky nebo e-mailem a zároveň kupující obdrží spolu se zbožím nebo e-mailem doklad o reklamaci.

– Záruční doba je 24 měsíců od data dodání zboží, pokud není pro konkrétní případy stanovena jiná záruční doba. Zasílané produkty sportovní výživy, potraviny v dárkových koších a krmivo pro domácí zvířata mají minimální dobu trvanlivosti delší než 2 měsíce před datem spotřeby, v případě kratší doby spotřeby prodávající kontaktuje kupujícího telefonicky nebo e-mailem a zásilka bude odeslána pouze se souhlasem kupujícího.

– Záruční doba se prodlužuje o dobu, po kterou kupující nemohl zboží používat z důvodu záruční opravy zboží.

– V případě výměny zboží za nové obdrží kupující doklad, na kterém budou uvedeny informace o výměně zboží, a případné další reklamace budou uplatněny na základě kupní smlouvy a tohoto reklamačního dokladu. V případě výměny zboží za nové zboží začíná záruční doba běžet znovu od převzetí nového zboží, ale pouze na nové zboží.

– V případě odstranitelné vady bude reklamace vyřízena následujícím způsobem v závislosti na rozhodnutí kupujícího dle bodu 15. těchto Reklamačních a obchodních podmínek:

  1. prodávající zajistí odstranění vady, nebo
  2. prodávající vymění vadné zboží.


– Jedná-li se o odstranitelnou vadu a kupující bezodkladně neurčí podle bodu 15. těchto reklamačních a obchodních podmínek způsob vyřízení reklamace, vyřídí prodávající reklamaci odstraněním vady.

– Vyskytne-li se vada, kterou nelze odstranit, nebo jedna opakovaně se vyskytující odstranitelná vada, nebo větší počet různých odstranitelných vad, které brání tomu, aby zboží mohlo být řádně užíváno jako bez vady, vyřídí prodávající v závislosti na rozhodnutí kupujícího dle bodu 15 těchto reklamačních a obchodních podmínek reklamaci následujícím způsobem:

  1. nahrazením zboží jiným funkčním zbožím stejných nebo lepších technických vlastností, nebo
  2. v případě, že prodávající nemůže zboží vyměnit za jiné, vyřídí reklamaci vrácením kupní ceny za zboží.

– Vyřízení reklamace se vztahuje pouze na vady uvedené v Oznámení o reklamaci a v potvrzení o reklamaci zboží dle bodu 8.14 těchto Reklamačních a obchodních podmínek.

– Pro účely reklamace se výskyt jedné opakované vady více než dvakrát považuje za opakovanou opravitelnou vadu.

– Pro účely reklamace se za větší počet různých odstranitelných vad považuje výskyt více než tří různých odstranitelných vad současně.

– Právo Kupujícího na reklamaci vady Zboží je vyčerpáno poté, co Kupující uplatnil své právo a požádal Prodávajícího o odstranění vady Zboží dle bodu 1. těchto Reklamačních a obchodních podmínek a bez ohledu na výsledek reklamace bude jakákoli opětovná reklamace stejné jedinečné vady (nikoli vady stejného druhu) zamítnuta.

– Ustanovení článku 8 těchto Reklamačních a obchodních podmínek se výslovně nevztahují na subjekty, které nesplňují definici spotřebitele uvedenou v § 2 písm. a) zákona.

Košík 0